Aller au contenu principal

Zet toegankelijkheid op de kaart en haal 300.000 nieuwe klanten binnen

Baat jij een restaurant of café uit? En is iedereen bij jou welkom? Ook ouderen, mensen met een beperking of ouders met een kinderwagen? Laat het weten op iedereenoveral.be. Zo weet elke bezoeker wat te verwachten. Is je zaak helemaal top? Dan maak je kans op een gouden medaille!

Laat weten hoe toegankelijk je zaak is!

Op de website iedereenoveral.be kan elke bezoeker bekijken welke restaurants en cafés een bronzen, zilveren of gouden medaille hebben behaald. Dankzij de medailles kan je zien of er bijvoorbeeld een aangepast toilet is, of je makkelijk binnen kan en inschatten of je begeleiding nodig hebt.

Als uitbater kan je zelf data en foto’s van je zaak invoeren. Maak hiervoor een login aan op iedereenoveral.be. Dat kan via je eigen smartphone of tablet. Bronzen, zilveren en gouden medailles worden meteen automatisch digitaal toegekend. Alleen een gouden medaille ontvang je ook fysiek en kan je laten schitteren door ze op te hangen in de inkom van je zaak.

Iedereen, zowel klanten met als zonder beperking kunnen een review delen op de detailpagina van de zaak.

Zin om je zaak toegankelijker te maken?

Een volledig toegankelijke zaak creëren, dat begint al van bij het ontwerp. Open je binnenkort een restaurant of café? Of plan je een grondige renovatie van je huidige zaak? Kies dan voor een inclusief ontwerp, waarbij je rekening houdt met hoe verschillend klanten zijn. Want dat is uiteindelijk toch voor wie je het doet.

Maar ook in je bestaande zaak kan je met kleine aanpassingen al een groot verschil maken. Kijk voor enkele quick wins op onze digitale gids of lees de tips van Inter hier.

Kan je wel wat advies gebruiken? Neem dan contact op met Inter – Toegankelijk Vlaanderen op info@inter.vlaanderen of 011 26 50 30.

Dernières actualités

Mise en avant de l'accessibilité lors de l'évént Prix Mercure de Comeos

Article du 27 octobre 2023

Lors de la remise du Prix Mercure de Comeos , un événement annuel célébrant l'innovation dans le commerce, l'accent a été mis non seulement sur l'innovation, mais aussi sur l'accessibilité. Ainsi, la Secrétaire d'État à la Protection des consommateurs, Alexia Bertrand, et la porte-parole de De Warmste Entree, Kristel Gevaert, se sont entretenues en début de cérémonie sur l'importance des magasins accessibles.

De plus, tout au long de l'événement, les participants ont pu découvrir la mode adaptée de Zalando grâce à des mannequins exposant des vêtements adaptés.

Lire la suite